VIDAL ALTADILL, CINTA
Fent i desfent, aprèn l´aprenent · «La investigació és l´alternativa al dogmatisme» · «La globalització és el mètode natural d'aprenentatge més real i adequada d'abordar problemes» · «No sóc un defensor d´hem de posar com a obligatòria l´assignatura d´educació per la pau?» · «Un docent afecta emocionalment l´infant» · «No hi ha problemes, hi ha reptes. El problema t´atura, mentre que el repte t´estimula» · «Tots els problemes de comportament s´originen en els dèficits d´interacció» · «Saber de lletra és més que una assignatura» · «Hi ha un mestre interior en cada infant» · «Qui sap més d´educació són els educadors» · «Construir la pròpia responsabilitat requereix poder equivocar-se, poder provar, poder dubtar» · «Els infants han nascut per aprendre, no per ser ensenyats» · «L´educació orientada a proves externes limita el desenvolupament dels infants» · «Cal donar temps als infants perquè puguin pensar» · «Hem de donar la millor versió de nosaltres mateixos» · «No hi ha cap avaluació que pregunti com s´ha emocionat un alumne»
Una selecció d'entrevistes realitzades a persones de prestigi publicades a les revistes de Graó amb la intenció de posar per testimoni propòsits i intencions educatives vigents.