CAÑABATE I ORTIZ, DOLORS / CASALS I PADRÓ, PERE / GUIJOSA I QUINTILLA, CRISTINA / VILA SOLÀ, ALEIX
Cooperació i educació física. L´aprenentatge cooperatiu i educació. Cooperació i educació física · Els reptes físics cooperatius i l´educació física. Què són els reptes físics cooperatius? Per què introduir reptes físics cooperatius a l´educació física? · Nou plantejament curricular i reptes físics cooperatius. Dimensions i competències pròpies de l´àrea i la seva vinculació amb els reptes cooperatius. Competències bàsiques del currículum i la seva vinculació amb els reptes cooperatius · Estratègies i plantejament didàctic per aplicar els reptes cooperatius a l´educació física. Formació d´equips cooperatius. Objectius d´aprenentatge. Organització i estructura de la sessió de reptes. Material i espai. Eines de seguiment. Rols dels mestres i dels alumnes · Avaluar per aprendre a través dels reptes. Alguns exemples d´instruments d´avaluació per utilitzar durant la seqüència didàctica de reptes físics cooperatius. Eines d'avaluació per al professorat · Recull de reptes per nivells i vinculats amb les dimensions i les competències bàsiques de l´àmbit d´educació física · Referències bibliogràfiques .
Presenta una proposta teoricopràctica competencial des del currículum actual d'educació física, amb l´objectiu de facilitar l'aplicació de l'ensenyament i l´aprenentatge a través de reptes físics cooperatius.